lunes, noviembre 17

Eyeblaster en Blog



Després de la xerrada a classe sobre aquesta curiosa web, http://www.eyeblaster.com/ i remenant una mica pels mons d'Internet, he trobat l'interessant blog de Eyeblaster (en mans de l'equip Creative a Espanya). Aquest és el link per accedir-hi:


http://eyeblaster.es/creative/


El post de benvinguda del blog va ser publicat al setembre de l'any passat, per tant ja té més d'un anyet i molts arxius que s'han de llegir, perquè la veritat, després de passar-m'hi una estona xafardejant, he aprés bastantes cosetes :P Aquest és el seu inici i així és com descriuen la web i la seva funcionalitat:

"Hola a tod@s, empezamos aqui un espacio para vosotr@s: tod@s aquell@s que utilizais la tecnología Eyeblaster para subir de nivel creativo con vuestros anuncios online. Escribiremos sobretodo lo que tenga que ver con RichMedia, Ads, actionScript, Flash, ipTv, broadCast, FLV, videos, preRoll, streaming, gamming, caseStudies… y publicaremos anuncios destacados por concepto, uso de componentes, funcionalidad y resultados. Así que no se a que esperas rompecorazones…"

Al principi, tots aquests conceptes sonen a xinés, oi? Doncs la veritat és que és més senzill del que sembla. Jo sempre he estat convençuda de que la tecnologia avança molt i molt depressa, però, no obstant, els seus consumidors ténen el don d'aprendre a la velocitat de la llum. I totes aquestes parauletes que parlen i ténen a veure amb la publicitat online, són molt més properes del que pensem. Anem a posar un exemple. Buscarem "streaming" a la Wikipedia:

Streaming
"Streaming és un terme que es refereix a veure o escoltar un arxiu directament en una pàgina web, sense la necessitat de descarregar-ho abans a l'ordinador. Es podria descriure com "fer click i obtenir". En termes més complexes podria dir-se que descriu una estratègia sobre demanda per a la distribució de continguts multimèdia a través de Internet.

Aquest tipus de tecnologia permet que s'emmagatzemin en un búfer el que es va escoltant o veient. El streaming fa possible escoltar música o veure vídeos sense la necessitat de ser descarregats prèviament."

Què, ara em direu que no ho heu fet mai! Doncs aquí teniu la prova del que deia. Molts conceptes semblen, a simple vista, molt complexos i massa complicats per a nosaltres, però en realitat la complicació tan sols està en conèixer i memoritzar tot el diccionari online que es va creant sobre la marxa (que no és curt!). El significant és desconegut, però el significat no ho és pas.

I per què tot aquest rollo? Doncs simplement per donar a entendre lo pròxim que tenim tot, encara que no ho sembli. Si, el post no té res a veure amb Eyeblaster web, ni amb Eyeblaster blog... o si?

El que volia ensenyar-vos era una forma més d'apropar-nos al nostre target, en aquest cas, la creació d'un blog, els posts del qual escriuen els mateixos creatius de l'equip espanyol, ens fa sentir que, d'alguna manera, els coneixem una mica més, però també ens apropa a ells, al seu treball i a la seva forma de pensar. Un exemple de post que humanitza molt la marca és el que té com a titular:


Nos hemos mudado - Castellana 140


En el text ens parlen sobre el nou edifici, les boniques vistes que hi ha des del nou edifici i els nous telèfons de contacte, tot acompanyat d'una foto de l'equip al terrat de Castellana 140.

D'altra banda, el blog també serveix per a anunciar notícies i novetats de la marca. Un exemple: la creació d'un nou programa que ajudarà els seus clients a desenvolupar els seus banners publicitaris:

Martes 15 Enero - Eyeblaster Workshop Webinar

"Ya está aquí el Eyeblaster WorkshopTM for Flash®. ¿Qué que demonios es eso? Pues sencillamente es una potentisima herramienta para desarrollar tus banners Rich Media de manera fácil, rápida e indolora. Trabaja las piezas desde tu Flash y testea en local tu anuncio y una vez tengas todo preparado, subelo automáticamente a la plataforma desde tu flash con solo un click. Facil eh?"



Doncs sí, tot sembla molt més senzill quan ho expliquen ells d'aquesta manera. Doble avantatge: consumidors informats i... contents! I pels que no són públic objectiu, també!

Ja per acabar, tornaré a treure com a tema la famosa crisi en la que estem fins el cap tots i cadascún de nosaltres. Al blog en qüestió hi ha un post dedicat al tema titulat de la següent forma: "Crisis? What crisis?", titol que ja ho diu tot. Sí que són positius els de Eyeblaster, els hi deu anar bé...Clar, formen part del futur!

Conclusió: "Y como no, las de aquellos que aseguran que crisis es una bonita palabra. Que en chino la palabra supone tambien oportunidad. Y que las épocas de cambio son ideales para demostrar nuestra capacidad de adaptación."

No hay comentarios: